aktualności


2019-05-08 15:52:19
nowe

Nowe szata graficzna beczek oleju MANNOL

Nowa szata graficzna

2019-04-12 15:04:28
Aktualności

12 kwietnia 2019

Dobór przekładniowego oleju Castrol

Oferta firmy Castrol, która może poszczycić się ponad stuletnim doświadczeniem w produkcji olejów przekładniowych oraz tym, że po jej produkty sięgają najwięksi producenci samochodów osobowych i przekładni, obejmuje szeroki wybór olejów do manualnych skrzyń biegów. Każdy klient znajdzie w niej produkt odpowiedni do swoich potrzeb.

Wśród nich można znaleźć m.in. oleje do automatycznych skrzyń biegów np. Castrol TRANSMAX z technologią Smooth Drive Technology™, która zapewnia płynniejszą zmianę biegów, zapewnia dłuższy okres eksploatacji pojazdu oraz sprawia, że jazda staje się przyjemniejsza. Olbrzymią popularnością cieszą się również oleje do manualnych skrzyń biegów takie jak np.:

                                     

  1. - Castrol SYNTRANS B 75W, czyli pełni syntetyczny olej zaaprobowany przez ZF TE-ML 11 do wzdłużnie ustawionych skrzyń biegów, szczególnie do 
  2.   BMW;
  3. - Castrol SYNTRANS V FE 75W-80 – W pełni syntetyczny olej przekładniowy dostarczający znakomitej ochrony przeciwzużyciowej opracowanej w
  4.   klasyfikacji API GL-4+, opracowany specjalnie do 6-cio biegowych manualnych skrzyń biegów Volkswagen;
  5. - Castrol SYNTRANS Z LONGLIFE 75W-80, w pełni syntetyczny olej o lepkości 75W-80 stworzony, aby spełnić wymagania ZF w manualnych i
  6.   automatycznych skrzyniach biegów pojazdów ciężarowych. Może on być rekomendowany do większości manualnych skrzyń biegów (ciągników 
  7.   siodłowych, autobusów, samochodów dostawczych), w których wymagana jest specyfikacja jakościowa GL-4;
  8. - Castrol SYNTRANS FE 75W, w pełni syntetyczny olej przekładniowy do konwencjonalnych manualnych skrzyń biegów, gdzie wymagany jest poziom
  9.   jakości API GL-4;
  10. - Castrol SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W-90 – syntetyczny wielosezonowy olej do skrzyń biegów zespolonych z przekładnią główną, zarówno do 
  11.   układów przednio- jak i tylno- napędowych;
  12. - Castrol SYNTRANS TRANSAXLE 75W-90 – w pełni syntetyczny olej przekładniowy wzbogacony pakietem podnoszącym ochronę ponad wymagania 
  13.   API GL-4+, stosowany głównie do 5-cio biegowych manualnych skrzyń biegów Volkswagen;
  14. - Castrol SYNTRANS AT 75W-90W pełni syntetyczny olej przekładniowy do synchronizowanych ręcznych skrzyń biegów pojazdów ciężarowych.

12 kwietnia 2019

 

Nieustanne zabieganie o względy klienta, poszukiwanie coraz bardziej ekonomicznych i ekologicznych rozwiązań, postęp techniczny i zmieniające się potrzeby kierowców – wszystko to sprawia, że przemysł motoryzacyjny jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się na świecie.

Zmiany w szczególności są związane z konstrukcją silników, ich ciaśniejszym pasowaniem i większą precyzją wykonania oraz z mniejszymi chropowatościami elementów. Nie może to pozostać bez wpływu również na firmy produkujące środki smarne, które muszą dostosowywać formulacje olejów do rynkowych trendów.

Oleje o niskich lepkościach

Jednym z następstw tych zmian jest zwiększająca się popularność olejów o niskich lepkościach, które umożliwiają utrzymanie niższych oporów ruchu części w silniku, a tym samym większe oszczędności w zużyciu paliwa. Mniejsza lepkość wiąże się również z lepszym przewodnictwem cieplnym, co oznacza, że olej nagrzewa się szybciej przez co silnik rozgrzewa się w sposób bardziej równomierny.

Dzięki dodatkom uszlachetniającym oleje zyskują między innymi takie cechy jak: odporność na wysokie temperatury, lepsze własności smarne lub odporność na zanieczyszczenia bakteryjne itp.

Technologie w służbie silnika

Jedną z takich technologii, która obecna jest w olejach Castrol EDGE jest Fluid TITANIUM Technology. Wzbogacony o nią olej modyfikuje swoje właściwości, tak aby ochronić silnik przy wysokim ciśnieniu, redukuje tarcie zmniejszające osiągi przy różnych prędkościach i warunkach pracy silnika nawet o 20%. Chroni także silnik przez cały okres między wymianami oleju, nawet w przypadku ekstremalnych ciśnień, pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz zapewnia wysokie osiągi przy niskiej temperaturze.

Warto tu również wspomnieć o innej technologii, która chroni współczesne silniki. Są to stosowane w olejach Castrol MAGNATEC technologie inteligentnych molekuł. Zawarte w tym oleju inteligentne cząsteczki zapewnią ochronę już od momentu uruchomienia silnika, znacznie ograniczając zużycie ścierne, szczególnie podczas częstego zatrzymywania się i ruszania, które tak typowe jest dla jazdy miejskiej (tzn. zazwyczaj w korkach). Olej tworzy samoodnawiającą się warstwę, która przywiera do metalowych powierzchni i chroni silnik w warunkach wzmożonego ruchu ulicznego dopasowując się do temperatury oraz warunków i stylu jazdy.

Trendy a praktyka – jak dobrać olej do naszego modelu samochodu?

Dobierając olej do naszego modelu samochodu należy pamiętać, że powinien on pasować do konstrukcji danego silnika. Z pomocą przychodzą tu producenci samochodów, którzy w książce auta dokładnie określają, który olej jest najodpowiedniejszy. Należy więc dobrać taki olej, który będzie miał lepkość określoną w instrukcji oraz będzie posiadał wymaganą w niej normę jakościową.

Jeszcze łatwiej jest wybrać olej na dolewkę, gdy producent naszego auta nie określa norm własnych, lecz opiera się na specyfikacjach API lub ACEA, według których sklasyfikowane są niemal wszystkie oleje. A co, jeśli nie posiadamy instrukcji? Tu wesprą nas sami producenci olejów, którzy, udostępniają na swoich stronach aplikacje wskazujące, który olej z dostępnych na lokalnym rynku będzie najodpowiedniejszy dla naszego samochodu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24 maja 2018

Produkt oferowany przez naszą firmę Olej Fanfaro 6719, dedykowany do aut marek Volkswagen, Audi, Skoda oraz Seat otrzymał oficjalną aprobatę koncernu Volkswagen potwierdzającą jakość produktu oraz zgodność z normą 504.00 / 507.00.

Produkt Fanfaro 6719 jest w pełni syntetycznym olejem silnikowym nowej generacji, specjalnie opracowanym do stosowania we wszystkich silnikach benzynowych oraz diesla marek Volkswagen, Audi, Skoda, Seat. Wysokowydajny pakiet dodatków (low SAPS – o niskiej zwartości siarki, popiołu i fosforu) zapewnia optymalne działanie systemów ochrony środowiska oraz filtra cząstek stałych (DPF). Chroni przed zużyciem i zapewnia czystość części silnika. Stosowany w silnikach o wydłużonym interwale wymiany oleju (do 30 000 km) i bez.

 

 

15-04-2018

Rozpoczęcie sezonu motocyklowego Zamarte-Chojnice 2018

 

 

05-04-2018

Targi techniki motoryzacyjnej POZNAŃ 2018

29-03-2018

Innowacyjne premiery na targach Poznań Motor Show

Audi A6

Przebojowy model klasy business jest teraz jeszcze doskonalszy – Audi znacznie zmodernizowało rodzinę A6. Nowe silniki, skrzynie biegów, reflektory oraz nowy system infotainment sprawiają, że zarówno wersja Limousine, jak i Avant są jeszcze bardziej wydajne, silniejsze, bardziej atrakcyjne i wyszukane. Szereg nowości znajdziemy także we wszechstronnej wersji A6 allroad quattro oraz w modelach sportowych S6, S6 Avant i RS 6 Avant.

 

 

Motywem przewodnim stoiska BMW jest innowacyjność. Marka zaprezentuje szeroką gamę cyfrowych usług BMW ConnectedDrive oraz najnowsze rozwiązania z zakresu mobilności elektrycznej. Na Poznań Motor Show zadebiutuje najnowsza sportowa hybryda typu plug-in BMW i8 Roadster.

 

 

29-03-2018

TARGI TECHNIKI MOTORYZACYJNEJ POZNAŃ 5-8 KWIECIEŃ 2018

Targi Techniki Motoryzacyjnej to z pewnością jedna z najważniejszych imprez roku w branży części i napraw samochodowych. Najlepiej zawczasu zapoznać się z listą wystawców i wybrać stoiska, które warto odwiedzić. Poniżej kilka naszych propozycji.

VIVANOL

NGK

Do swojego stanowiska na targach TTM w pawilonie 8 stoisko nr 35 zaprasza firma NGK SPARK PLUG, jeden z wiodących na świecie dostawców części układu zapłonowego oraz czujników.Przedstawiciele firmy będą tam prezentować asortyment produktów pod markami NGK i NTK, a zwłaszcza wprowadzone ostatnio na rynek przepływomierze powietrza, czujniki ciśnienia absolutnego oraz czujniki ciśnienia doładowania. Badania rynkowe NGK wykazały, że popyt na takie czujniki ciągle rośnie. 270 mln samochodów w Europie jest wyposażonych w przepływomierz powietrza lub czujnik ciśnienia absolutnego, a niektóre nawet w obydwa typy czujników. Asortyment NTK zapewnia 93-procentowe pokrycie rynku, co oznacza najwyższą możliwą dostępność. W trakcie targów Reprezentanci NGK udzielą wyczerpujących informacji na temat tych produktów.

Ponadto firma NGK jest bardzo aktywna w sportach motorowych poprzez sponsoring i rozwój produktów m.in. dla czołowych Teamów Formuły 1. Z kolei w królewskiej klasie MotoGP w minionych latach praktycznie nie wygrano wyścigu bez świec zapłonowych NGK. To zaangażowanie będzie również odzwierciedlone na stoisku – poprzez jego grafikę, ale przede wszystkim możliwość zrobienia zdjęć na prawdziwym motocyklu, który brał udział w wyścigu po lodzie w Szwecji. Natomiast entuzjaści sportowej rywalizacji będą mogli spróbować swoich sił w wyścigach motocyklowych na symulatorze

MANNOL

 

TOMEX

TOMEX Hamulce Pawilon 8, Stoisko 39 Klocki hamulcowe TOMEX  Klocki hamulcowe TOMEX o zmodyfikowanym składzie mieszanki ciernej, w której zmniejszono udział składników metalicznych na rzecz składników ekologicznych, przyjaznych dla środowiska. Dzięki temu klocki pracują ciszej i przede wszystkim skuteczniej. 

Od kompaktowej Klasy A po supersamochód– Mercedes-Benz na Poznań Motor Show 2018

Pięć polskich premier, tor do jazdy elektrycznym smartem oraz super-motoryzacyjna niespodzianka - to tylko niektóre z atrakcji zaplanowanych przez Mercedes-Benz Polska podczas Poznań Motor Show 2018.

Mercedes-AMG Project ONE – z Formuły 1 na publiczne drogi
Po raz pierwszy dwuosobowy supersamochód wprowadza na publiczne drogi najnowszą, najwydajniejszą, kompletną technikę hybrydowego napędu z bolidu Formuły 1. Zintegrowany, inteligentnie połączony zespół wykorzystuje jeden 1,6-litrowy benzynowy silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem i elektrycznie wspomaganą pojedynczą turbosprężarką  oraz cztery jednostki elektryczne. Hipersportowa hybryda ma rozwijać moc ponad 1000 KM, przyśpieszać do 200km/h < 6s i osiągać prędkość maksymalną przekraczającą 350 km/h.

 

Mercedes-Benz Klasy A
Czwarta generacaę Klasy A – nowy, techniczny lider w klasie aut kompaktowych. Największą nowością jest system multimedialny MBUX, aktywowany za pomocą komendy „Hej, Mercedes”. Po aktywacji systemu użytkownik może wydawać pojazdowi polecenia w sposób bardzo zbliżony do normalnej rozmowy.  Model oferuje też liczne funkcje zarezerwowane wcześniej dla aut luksusowych. W określonych sytuacjach, auto potrafi poruszać się częściowo autonomicznie, a na życzenie może być wyposażony m.in. w inteligentne reflektory MULTIBEAM LED.

klasa_a-002.png

Mercedes-Benz Klasy G
Nowa generacja kontynuuje tradycję zachowując najlepsze terenowe cechy swoich poprzedników, ale także wprowadza nowoczesność do wnętrza. Dwa 12,3-calowe wyświetlacze łączą się w panoramiczny kokpit, przykryty wspólną szklaną pokrywą. Kierowcy Klasy G mogą obsługiwać system informacyjno-rozrywkowy bez odrywania dłoni od kierownicy. Panele dotykowe Touch Control na jej ramionach odpowiadają na ruchy przesuwania opuszków palców w ten sam sposób jak ekran smartfona.

klasa_g.png

 

Mercedes-Benz CLS
Nowe czterodrzwiowe coupé odzwierciedla ponadczasową aurę pierwszego CLS-a – samochodu, który stworzył nowy segment rynku i szybko zdobył status ikony designu. Sportowy z natury CLS ma też swoją komfortową stronę – nowa wersja oferuje m.in. zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL, i system kontroli komfortu ENERGIZING. Użytkownik może skorzystać z najnowszej generacji systemów informacyjno-rozrywkowych z funkcjami mobilnego biura (In-Car-Office), rozbudowanej łączności ze smartfonem za pomocą Mercedes-Benz Link i bezprzewodowego ładowania telefonu.

mtp_targi_v1_panel_hover.png

 

 

 

Nowe modele Mercedes-AMG serii 53
Mercedes-AMG poszerza gamę produktów o kolejne modele, a jednocześnie wprowadza nowe nazewnictwo: serię „53”. Prezentowane na targach CLS oraz Klasę E Kabriolet łączą sportowe osiągi i dynamiczny design z wysoką efektywnością. Do ich napędu służy nowy, zelektryfikowany 3-litrowy silnik benzynowy R6 z układem podwójnego doładowania, wykorzystującym klasyczną turbosprężarkę oraz pomocniczy kompresor elektryczny. Jednostka osiąga moc 320 kW (435 KM) i maksymalny moment obrotowy 520 Nm.

 

Mercedes-Benz Klasy S Coupe
Udoskonalona stylizacja jeszcze dobitniej podkreśla sportowy charakter, a jednocześnie akcentuje techniczne zaawansowanie Klasy S Coupe. Ekskluzywnym, standardowym elementem wyposażenia dwudrzwiowej odmiany są innowacyjne tylne lampy wykorzystujące diody organiczne – OLED. Ich cienka, zbudowana ze związków organicznych struktura jest drukowana na szklanej płytce. Łącznie, w tylnych lampach dwudrzwiowej Klasy S zastosowano 66 ultracienkich diod OLED. Zachowują się one, jakby „pływały” we wnętrzu klosza.

26-03-2018

Moto Focus przedstawiła ciekawy artykuł o wymianie świec zaplonowych w samochodach BMW. A mianowicie podczas serwisowania samochodów BMW z silnikami N43 (4 cylindry) lub N53 (6 cylindrów) często zdarza się, że świece zapłonowe ulegają uszkodzeniu. Dział techniczny firmy NGK przeanalizował problem i okazało się, że najczęstszą przyczyną uszkodzeń świec zapłonowych przy montażu jest użycie nieodpowiednich narzędzi. Po demontażu świec zapłonowych stwierdzone zostały pęknięcia izolatora. Pęknięcia te powodują przebicia i przedostawanie się iskry przez izolator skutkując wypadaniem zapłonu. Pęknięcia izolatora zostały spowodowane uderzeniami w boczną ściankę. Ponadto kontrola wzrokowa wykazała ślady działania nadmiernej siły powodującej uszkodzenia mechaniczne nasady świecy zapłonowej.

Przyczyna

Wszystkie reklamowane świece zapłonowe były montowane w silnikach BMW – kod N43 i N53. W silnikach tych świeca zapłonowa jest zamontowana w wąskim otworze załamującym się pod kątem ponad 5°. Z tego względu świecę zapłonową należy odkręcać i dokręcać przy pomocy specjalnego, przegubowego klucza nasadowego. Nie wolno stosować zwykłego klucza nasadowego, ponieważ skutkuje to niewspółosiowością klucza względem świecy zapłonowej. Pozycja montażu świecy zapłonowej nie jest widoczna od góry otworu. Z tego powodu mechanicy często używają zwykłego klucza nasadowego do świec, dokręcając je na siłę (nawet uderzając w świecę). Dowodzą tego ślady na świecach. Ponieważ świece zapłonowe zamontowane są pod kątem, klucz nasadowy wywiera nacisk na bok świecy, powodując pękanie izolatora.

Zapobieganie

W celu uniknięcia uszkodzeń należy koniecznie stosować specjalny, nasadowy klucz przegubowy. Narzędzia takie są dostępne w ofercie wyspecjalizowanych producentów narzędzi (Uwaga: potrzebna jest nasadka sześciokątna!).

Ilustracja 1.
1. Przekrój głowicy silnika BMW N43 (4 cylindry) lub N53 (6 cylindrów) z widocznym gniazdem świecy zapłonowej oraz skośnie zamocowaną świecą zapłonową.

2. Użycie typowej, nieprzegubowej nasadki do świec zapłonowych powoduje uszkodzenie świecy ze względu na nieosiowość klucza i świecy zapłonowej.
3. Nasadowy, przegubowy klucz do świec zapłonowych zapobiega uszkodzeniu izolatora.

Ilustracja 2.
1. Ślady klucza nasadowego, który został nasunięty na siłę.

2. Pęknięcia izolatora powodujące przebicia (świeca rozebrana – usunięty gwint)

Pomoc techniczna

Dla zainteresowanych producent świec zapłonowych – firma NGK udostępniła na swoim kanale na serwisie YouTube.com filmy instruktażowe dotyczące tego problemu. Firma ta od 2015 roku udostępnia za pomocą platformy video materiały pomocne mechanikom. Ostatnio dodano dwa nowe klipy 3D o czujnikach temperatury spalin oraz o momencie obrotowym dla świec zapłonowych. Ponadto na stronie internetowej producenta dostępne są materiały w formie e-poradników dotyczące całego zakresu części produkowanych przez tego producenta. Filmy instruktażowe znajdują się pod adresem: www.youtube.com/ngksparkplugeurope

Krótkie, animowane klipy tworzone przez dział techniczny mówią o diagnostyce, instalacji i cechach charakterystycznych produktów NGK. Mają one służyć przede wszystkim warsztatom i dystrybutorom, ale także wszystkim kierowcom zainteresowanym tą tematyką. Jeden z dodanych ostatnio filmów dotyczy miejsc instalacji czujników temperatury spalin (EGTS), natomiast kolejny informuje o momentach obrotowych dla świec zapłonowych. Wkrótce dołączą do nich kolejne. Każdy film produkowany jest w kilku językach, w tym także w polskim.

 

Zrzut ekranu z kanału NGK dotyczącego instrukcji montażu świec zapłon

Centrum Motoryzacyjne "Moto-Zych"

Al. Brzozowa 40a
89-600 Chojnice
tel./fax 52 397 73 79
tel. 52 554 30 30
e-mail: sklep@motozych.pl

Współpraca

Jesteś mechanikiem?, masz warsztat?, otwierasz warsztat? Zadzwoń!

Dowóz części

Dowóz częsci pod wskazany adres również dla klienta detalicznego